Louise Bourgeois (1911 – 2010)

0
175

Louise Bourgeois, o artistă de origine FR-AM, reprezentantă a suprarealismului, artei feministe, care practica in egala măsură sculptura și obiectul (sau sculptura devine obiect), de exemplu prin aceasta expunere suspendata a unei sculpturi, practic modul de etalare, lucrarea, este transformata într-un obiect, într-un ansamblu; ea lucrează foarte mult cu corpul uman care e fragmentat, decupat, deformat uneori.

Un exemplu in acest sens este personajul fără cap sau capetele atârnate realizate prin diverse materiale de la metal la bronz la textil sau diverse alte asamblaje.

Louise Bourgeois este o artista multimedia care își ilustrează conceptele artistice in cele mai diverse modalități artistice. De asemenea Louise Bourgeois pictează, de obicei corpuri feminine cu rosu, are o afinitate puternica de pântecele femeii: funcția sexuala, protejarea fătului, organe genitale.

Femeia arcuită face referire la isterie, o tulburare care era „amprenta”, greșită bineînțeles, de la acea vreme a femeilor care nu respectau normele sociale ace acelor vremuri.

Seria CELL, un fel de prizonierat, folosește oglinzi, oglinzi care reflecta parți din corp. Evident, vorbim de un anumit soi de defragmentare/fragmentare.


Unul din conceptele ei este acela al femelei care protejează, face pui și modelul ei e
păianjenul care i se pare cea mai protectoare creatura, care face foarte multe oua (ouăle din sculptura sunt din marmura) care le învelește într-o cămașa ce le protejează tot timpul; își intitulează aceasta sculptura MAMAN.

Ideea aceasta a mamei protectoare revine foarte mult și în cazul biografia ei există niște relații tensionate in familie, mama care era cumva elementul unificator, care ținea toată casa in timp ce tatăl trăiește cu bona chiar sub ochii familiei. E o poveste dintr-o familie franceza anii ’30-’40 care a marcat-o foarte mult.

Ea construiește pe tema aceasta a corpului cautând de fapt sa exprime ceva despre o anumita identitate, despre trăirile interioare pe care le pune in cele mai diverse forme.

Acest păianjen a fost supra-dimensionat, e o lucrare care e pusa in fata muzeului Guggenheim din Bilbao, Spania a fost realizata și ținută un timp acolo.

În cazul lucrării CELL, e surprinzătoare alăturarea dintre materialele acestea definitve și poliate, materiale textile, diverse materiale organice pentru care avea o expresivitate
definita. In final, se întoarce spre figura umana care este emaciată, aproape ca un ecroșeu unde apare in lucrare.

LĂSAȚI UN MESAJ

Vă rugăm să introduceți comentariul dvs.!
Introduceți aici numele dvs.