sâmbătă, noiembrie 8, 2025
Romanian ISSN Centre
Biblioteca Naţională a României
Centrul National ISBN-ISSN-CIP
ISSN: 2734-6196

Resurse utile în biblioteca oricărui artist

Mai jos, o mică listă cu resurse pe care le consider utile în biblioteca oricărui artist vizual. 😉

  1. Acea, Stelian, Incursiuni în Tehnica Fotografică, Editura Brumar, Timișoara, 2013.
  2. Aristotel, Politica, trad. de El. Bezdechi, Editura Antet, 1996.
  3. Baudrillard, Jean, Car l’illusion ne s’oppose pas à la réalité: Photographies, Descartes & Cie, Paris, 1998.
  4. Baudrillard, Jean, The Evil Deamon od Images, Power Institute of Fine Arts, Sydney, 1987.
  5. Baudrillard, Jean; Guillaume, Marc Figuri ale alterității, trad. de Ciprian Mihali, Editura Paralela 45, București, 1993.
  6. Blay, Michel, Les Figures de l’агс-en-ciel, Carré, Paris, 1995.
  7. Bondor, George, Dansul măștilor: Nietzsche și filozofia interpretării, Editura Humanitas, București, 2008.
  8. Brusatin, Manlio, A History of Color, Shambhala Publications, Boston, 1991.
  9. Buckingham, Will, et. al., Idei fundamentale, trad. de Crina Boitor, Editura Litera, București, 2016.
  10. Chevalier, Jean; Gheerbrant, Alain, Dicționar de Simboluri. Mituri, Vise, Obiceiuri, Gesturi, Forme, Figuri, Culori, Numere, Editura Polirom, Iași.
  11. Chopra, Rakesh, Dictionary of Arts, Isha Books, Mumbai, 2005.
  12. Corris, Michael, Ad Reinhardt, Reaktion, Londra, 2008.
  13. Daguerre, Louis, History and Practice of the Photogenic Drawing on the True Principles of the Daguerreotype with the New Method of Dioramic Painting, trad. J. S. Memes, LL. D., Stewart and Murray, Londra, 1839.
  14. Delany, Paul, Bill Brandt: A Life, Stanford University Press, California, 2004.
  15. Dumitraşcu-Măgurean, Irina, Imaginea artistică între real şi imaginar, Universitatea de Artă şi Design, Cluj-Napoca, 2013.
  16. Dumitriu, Anton, Homo universalis, încercare asupra naturii realității umane, Editura Eminescu, București, 1990.
  17. Earls, Irene, Renaissance Art: A Topical Dictionary, 1987, Westport.
  18. Eco, Umberto, Istoria Urâtului, trad. de Oana Sălișteanu și Anamaria Gebăilă, Editura RAO, București, 2014.
  19. Eder, Josef M, History of Photography, Dover Publications Inc., New York, 1978.
  20. Feininger, Andreas, Fotograful creator, trad. de Ioana Aneci, Polirom, Iași, 2015.
  21. Fichner-Rathus, Lois, Foundations of Art and Design: An Enhanced Media Edition, Cengage Learning, Londra, 2011.
  22. Gernsheim, Alison, The history of photography from the earliest use of the camera obscura in the eleventh century up to 1914, Oxford University Press, Oxford, 1955.
  23. Gernsheim, Helmut, A concise history of photography, Courier Dover Publications, New York, 1986.
  24. Gilbert, Katharine E., Kuhn, Helmut, Istoria esteticii, Editura Meridiane, București, 1972, p. 42-71.
  25. Gombrich, Ernst H., Istoria Artei, Editura ART, București, 2012.
  26. Gompertz, Will, O istorie a artei moderne: tot ce trebuie să ştii despre ultimii 150 de ani, Editura Polirom, Iași, 2014.
  27. Grisward, Joël, Archéologie de l’épopée médiévale, Payot, Paris, 1981.
  28. Hambourg, Maria Morris, Paul Strand circa 1916, MMA, New York, 1998.
  29. Hannavy, John, Encyclopedia of Nineteenth-Century Photography, Routledge, 2013.
  30. Hirsch, Robert, Seizing the light: a history of photography, McGraw-Hill, New York, 2000.
  31. Holzwarth, Hans W., 100 Contemporary Artists A-Z, Taschen GmBH, Köln, 2015.
  32. Itten, Johannes, The Art of Color: The Subjective Experience and Objective Rationale of Color, New York, 1977.
  33. Jacobson, Ralph E. et al., The Focal Manual of Photography: photographic and digital imaging (9th ed.), Focal Press, Boston, 2000.
  34. Kamps, Haje J., The Rules of Photography and When to Break Them, Ilex Press, Londra, 2012.
  35. Kant, Immanuel, Prelegeri de estetică, XIV, 23, vezi ed. Lectures on Ethics, trad. in engl. de Louis Infield, Harper & Row Publishers Inc., New York, 1963.
  36. Kershaw, Alex, Blood and Champagne: The Life and Times of Robert Capa, Da Capo Press, Boston, Massachusetts, 2004.
  37. Krebs, Robert E., Groundbreaking Scientific Experiments, Inventions, and Discoveries of the Middle Ages and the Renaissance, Greenwood Publishing Group, California, 2004.
  38. Langford, Michael, Basic Photography (7th ed.), Focal Press, Massachusetts, 2000.
  39. Lăzărescu, Liviu, Culoarea în artă, Polirom, Iași, 2009.
  40. Lezano, Daniel, Ghid Complet: Fotografia de Portret, Editura 3D Fortis Expert SRL, Brașov, 2015.
  41. Naef, Weston J., The Collection of Alfred Stieglitz: Fifty Pioneers of Modern Photography, Metropolitan Museum of Art, New York, 1978.
  42. Naremore, James, More Than Night: Film Noir in Its Contexts, University of California Press, 1998.
  43. Pastoreau, Michel, Istoria unei culori, trad. de Emilian Galaicu-Păun, Editura Cartier, București, 2012.
  44. Pastoreau, Michel, Une historie symbolique du Moyen Âge occidental, Le Seuil, Paris, 2004.
  45. Peterson, Christian A., Alfred Stieglitz’s Camera Notes, The Minneapolis Institute of Arts, 1993, Minneapolis.
  46. Phillips, Norman, Lighting Techniques for Low Key Portrait Photography, Amherst Media, New York, 2004.
  47. Potonniée, Georges, The history of the discovery of photography, Ayer Co Pub, New Hampshire, 1973.
  48. Rice, Patrick, Master Guide for Professional Photographers, Amherst Media, New York, 2006.
  49. Săvinescu, Eugen, Vizibil și lizibil în imaginea fotografică și în extensiile ei, Mega, Cluj-Napoca, 2009, p. 183.
  50. Sontag, Susan, Despre fotografie, Editura Vellant, București, 2014.
  51. Stoppee, Janet N., Stoppees’ Guide to Photography and Light: What Digital Photographers, Illustrators, and Creative Professionals Must Know, Focal Press, Oxford, 2008.
  52. Trifonova, Temenuga, The Image în French Philosophy, Rodopi, Amsterdam, 2007.
  53. Vigarello, Georges, O istorie a frumuseții. Corpul și arta înfrumusețării din Renaștere până în zilele noastre, trad. de Luana Stoica, Editura Cartier, București, 2006.
  54. Wilber, Ken, Integral Psychology: Consciousness, Spirit, Psychology, Therapy, Shambhala Publishing, Boston, 2000.
  55. Wunenburger, Jean-Jacques, Filozofia imaginilor, trad. de Mugurel Constantinescu, Editura Polirom, București, 2004.

 

Reviste si publicații de specialitate:

  1. Eliza Berman, Yousuf Karsh’s Masterful Portraits From Churchill to Hepburn, TIME, martie 2015.
  2. Kuper, Hilda, Costume and Cosmology: The Animal Symbolism of the Ncwala., Man, New Series, Vol. 8, Nr. 4, Dec., 1973.
  3. McLead, Vicki, Black & White Photography, PSA Journal, vol. 77 (12), 2011. (Revista a fost accesată online, arhiva psa-photo.org, 1 mai 2017).
  4. Revista Israeli Lens, ediția din aprilie 2015, Israeli Art Market.
  5. Ryan, Pauline M., Color Symbolism în Hausa Literature, Journal of Anthropological Research, vol. 32, nr. 2, 1976, p. 144., <www.jstor.org/stable/3629660>, JSTOR. (ediție digitala accesata la data de 6 iunie, 2017)
  6. Rzepińska, Maria; Malcharek, Krystyna, Tenebrism in Baroque Painting and Its Ideological Background, Artibus et Historiae, no. 13, 1986.

 

Enciclopedii, articole si resurse terțiare online:

  1. Collins, Neil, Body Painting, Art Encyclopedia, <www.visual-arts-cork.com/painting/body.htm>.
  2. Daniel Malcolm, William Henry Fox Talbot (1800–1877) and the Invention of Photography, MAM, 2000. <http://metmuseum.org/toah/hd/tlbt/hd_tlbt.htm>
  3. Debbie Cuthbertson, Adelaide artist Emma Hack breathes new life into Florence Broadhurst archive, The Sydney Morning Herald, <http://www.smh.com.au/entertainment/art-and-design/>, 10 mai 2017.
  4. Douglas Harper, Online Etymology Dictionary, site consultat pentru diverse terminologii.
  5. Litchfield, Richard B., Tom Wedgwood, the first photographer; an account of his life, Londra, 1903 (consultat online în format PDF la adresa <webarchive.org>, 28 aprilie 2017).
  6. Mureșan, Pavel, Efectele psihologice ale culorilor, Centrul de asistență educaționala, Suceava, <https://cjraesuceava.wordpress.com/coltul-psi/efectele-fiziologice-si-psihologice-ale-culorilor/a/>, accesat la data de 15 mai 2017.
  7. Sabău, Angela, Moving Monuments: O sculptură monumentală itinerantă a ajuns de la Liverpool la Baia Mare, articol publicat pe varianta online a ziarului ”Adevărul”, ediția din 9 mai 2016. <http://adevarul.ro/locale/baia-mare/moving-monuments-sculpturamonumentala-itineranta-ajuns-liverpool-baia-mare-1_5730e0fa5ab6550cb8b4375c/index.html>, accesat la data de 15 mai 2017.
  8. Stevenson, Daniel C., Jowett, Benjamin, Symposium By Plato, The Internet Classics Archive, <http://classics.mit.edu/Plato/symposium.html>, accesat la data de 15 mai 2017.
Gombos Atila Robert
Gombos Atila Roberthttps://www.jasminedirectory.com/blog/robert-gombos/
Cu peste 15 ani de experiență în marketing, Gombos Atila Robert deține o diplomă de licență în Marketing de la Universitatea Babeș-Bolyai (Cluj-Napoca, România) și a obținut licența, masterul și doctoratul în Arte Vizuale la Universitatea de Vest din Timișoara, România. Este membru al UAP România, CCAVC din cadrul Facultății de Arte și Design și, din 2009, director general al Jasmine Business Directory (D-U-N-S: 10-276-4189). În 2019, a fondat revista științifică „Arta și Artiști Vizuali” (ISSN: 2734-6196).

NFT-urile în arta românească: modă sau viitorul artei?

Descoperă impactul NFT-urilor în arta românească: tendință trecătoare sau revoluție digitală ce modelează viitorul artei locale?

Arhitectură și artă: clădirile care redefinesc peisajul urban românesc

Descoperă clădirile inovatoare care transformă peisajul urban românesc prin arhitectură modernă și artă contemporană.

Umbra in pictura lui Caravaggio

Michelangelo Merisi da Caravaggio, cunoscut mai bine sub numele de Caravaggio, a fost unul dintre cei mai influenți pictori ai Renașterii târzii și Barocului...

Fotografia low-key: Introducere în tehnici de iluminat

Fotografia low-key este un stil de a fotografia scene închise la culoare punându-se accentul prin lumina naturală sau artificială pe anumite zone ale cadrului....

ULTIMELE ARTICOLE

SELECȚIILE REDACȚIEI

Tipuri de vopsele fluorescente folosite în artă

Vopseaua fluorescentă este vopseaua care strălucește la o lumină UV. Se bazează pe pigmenți care răspund la lumină în segmentul ultraviolet al spectrului electromagnetic....

Impresionismul românesc: influențe și particularități

Impresionismul românesc reflectă influențe franceze, adaptate prin peisaje locale, lumină vibrantă și sensibilitate autohtonă distinctă.

COMENTARII RECENTE