7.2 C
Timișoara
joi, aprilie 25, 2024
ISSN 2734 – 6196
ISSN-L 2734 - 6196
DOI: 10.6084/m9.figshare.12925226.v1.
AcasăArte plasticeFotografia low-key: Introducere în tehnici de iluminat

Fotografia low-key este un stil de a fotografia scene închise la culoare punându-se accentul prin lumina naturală sau artificială pe anumite zone ale cadrului. Este una din cele mai noi tendințe fotografice și, de obicei, se folosește pentru a crea o atmosferă misterioasă care doar sugerează diverse forme, lăsând privitorul să comunice cu fotografia prin interpretare subiectivă.[1]

Fotografia low-key este posibila în încăperi întunecate unde pătrunde lumina doar  printr-o fereastră de dimensiuni mici, însă, cele mai bune rezultate se obțin utilizând lumina artificială, cea a blitz-urilor de studio. Uneori este de-ajuns o singură sursă de lumină direcționată.

Este de preferat a se lucra cu surse bine direcționate pentru a putea obține efectul dorit, întrucât o sursă de lumină de dimensiuni mari poate micșora considerabil efectul dorit. O atenție deosebită trebuie acordată pentru a avea suficiente detalii care, invariabil, vor fi lăsate în umbră.[2]

În funcție de ce anume dorim să fotografiem, de ce anume vrem să scoatem în evidență, de câte persoane sunt în cadru – apar provocări de natură tehnică.

Astfel, dacă pentru a fotografia o singura persoană și dacă, de exemplu, dorim să iluminam doar o jumătate din chipul subiectului vom folosi o singură sursă de lumină, plasată lateral, la o anumită distanță și un anumit unghi față de subiect și, eventual, o blendă (Fig. 2.2.). Se vor face teste cu diferite intensități luminoase până se va ajunge la efectul dorit.

Cel mai simplu exemplu de instalație de lumină pentru fotografia low-key. Sursa: pinterest.com/pin/520165825683170258/, 5 mai 2017.
Cel mai simplu exemplu de instalație de lumină pentru fotografia low-key.
Sursa: pinterest.com/pin/520165825683170258/, 5 mai 2017.

În cazul a două persoane sau al unei scene de natură statică se pot folosi două surse sau chiar trei surse de lumină (una sau două de contur și o lumină foarte slabă de umplere).

 

Referințe:

[1] Haje Jan Kamps, The Rules of Photography and When to Break Them, Ilex Press, Londra, 2012, pp. 48-49.
[2] Brian & Janet Stoppee, Stoppees’ Guide to Photography and Light: What Digital Photographers, Illustrators, and Creative Professionals Must Know, Focal Press, Oxford, 2008, p. 52, p. 256-262.

Atila Gombos
Atila Gombos
Artist (cu acte 'n regulă). În rest, web designer, developer, marketing specialist. Acest proiect este unul foarte drag sufletului meu, cu atât mai mult cu cât este singurul loc din sfera online unde pot așterne ce și cum gândesc.

LĂSAȚI UN MESAJ

Vă rugăm să introduceți comentariul dvs.!
Introduceți aici numele dvs.

87 − 80 =

BINE DE ȘTIUT

ULTIMELE ARTICOLE

SELECȚIILE REDACȚIEI

COMENTARII RECENTE